"To live is the rarest thing in the world. Most people exist, that is all."

Julefrid fast ändå inte.

Publicerad 2008-12-21 15:50:50 i Allmänt,

Min känsla för julen har förändrats genom åren. Få saker kan vara samma sak som då man var liten. Då var känslan alltid annorlunda.  Nu tog det stopp.

Igår var jag på kalas. Det blev riktigt roligt. Alltså jag fattar inte. Så fort Olli öppnar munnen så skrattar man. Vad är det.
Jaha så var det julafton snart då. Inte längtar jag så mycket efter det. Nyårsafton längtar jag mera efter.

JULFEST i skolan. Först var vi i Replot kyrka. Den lutade. Ganska myki tyckt jag. Jag läste julevangeliet och enligt Christina var det perfekt. Själv tyckte jag att det gick riktigt bra men jag kunde ha smilat lite mer. Shöuwen som abina bjöd på var spännande och rolig. Så synd att de far iväg snart. Jag tänker inte tänka på det. För jag tycker faktiskt att det kommer bli sorgligt när de inte finns där mera. bara vi och ettorna kvar. lärarna förstås. Tänk om de sku bytas ut. Vilken pärs de sku vara. Men jag är ganska orolig över en sak. Fiskarna. Hur ska de kunna få mat nu när ingen är i skolan? De får inte dö.

Kommentarer

Postat av: elin

Publicerad 2008-12-21 18:59:32

Ja kommer no också tycka att de blir sorgligt. Man kommer ju inte att få träffa nästan någon.. Vi måst ha filmkväll du å jag nån gång.

Postat av: Malin

Publicerad 2008-12-23 17:02:33

Jaa, före MVV tycker jag. Men du far väl på söndag. Just de.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

En glimt av livet genom mina grågröna ögon. Bor: Kvevlax Gör: Nordiskt friluftsliv Gillar: scouta, sommar, läsa, tänka på livet, baka, koka, människor, skratta, random saker, feelismusik, att bli inspirerad. Tänkvärt: det bästa du kan göra med det bästa du har är att dela med dig.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela