"To live is the rarest thing in the world. Most people exist, that is all."

Livet är som ett akvarie.

Publicerad 2008-12-03 14:14:41 i Allmänt,

Idag är dagen! Skolans akvarium skall genomgå en grundlig rengöring. De ska få bli rena igen. Andas rent och friskt vatten. Jag tror att akvariet inte har blivit rengjort på ett och ett halvt år. (!) Men nu. Here we come. Fias och Malins städpatrull till er tjänst. Rektorn har förklarat noggrannt hur vi ska göra eftersom ingen av oss har riktigt stor erfarenhet av det. Jag har typ ingen alls. Men jag har glömt bort vad han sade. Men om fiskarna har klarat av att leva i den skiten i ett år så klarar de väl det mesta. Faktiskt en fisk dog för någon dag sedan. Den största. Och den bästa. Men kan ni förstå? De har fötts babyfiskar. VA? Jag trodde inte det var möjligt. Nåja livet rullar på.

Jag såg på ett drama igår. I kulturhuset. Gav mig hopp. Livet är som en naturell Youghurt. Kanske du vill vara mitt hallon?


Kommentarer

Postat av: elin

Publicerad 2008-12-04 20:50:00

jaa..vem tänker du på då?? ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

En glimt av livet genom mina grågröna ögon. Bor: Kvevlax Gör: Nordiskt friluftsliv Gillar: scouta, sommar, läsa, tänka på livet, baka, koka, människor, skratta, random saker, feelismusik, att bli inspirerad. Tänkvärt: det bästa du kan göra med det bästa du har är att dela med dig.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela