"To live is the rarest thing in the world. Most people exist, that is all."

Tipp Tapp

Publicerad 2008-12-23 17:17:18 i Allmänt,

Jag har aldrig kännt någon julstress. Inte i år heller. Allt är bara skönt. Nästan.

Idag for jag och mamma iväg med vår skitiga volvo. Medan jag strövade omkring på biblioteket var mamma till biltvätten. Jag lånade en anne på grönkulla bok. Om du inte har läst den så läs den. Eller det finns nio stycken tror jag. Jag håller på med den sista just nu. Det är en sådan berättelse som man aldrig glömmer. Oj så bra. Lucy Maud Montgomery har en gåva. Man skrattar och man gråter. Sedan for vi och handlade. Inte så väldigt mycket folk men man kände något speciellt i atmosfären. Vi for via mina kusiner med julklappar. De ska inte vara med oss i jul. De är det vart annat år. Eftersom de inte hade någon glöggkrydda på piffi så for vi till Holms. Vi hade också glömt att köpa dipp till vår myskväll ikväll. Inte hade de någon glöggkrydda på Holms heller. Nää, vi var  så envisa så vi for till sale också. Där vet ni. Där fanns det i överflöd. Så vi tog två påsar och var nöjda och glada. Förresten idag har jag och mamma snattat. En mörkchokladplatta från Piffi.  Vi märkte att plattan lämnat kvar i kärran när vi var klara. Vi skämdes en stund men mamma sa: Vi ha ändå handla så myki ti de så int gör e nåå. Okej då tänkt jag. Mamma vet alltid bäst.

Idag är det dan före dopparedan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

En glimt av livet genom mina grågröna ögon. Bor: Kvevlax Gör: Nordiskt friluftsliv Gillar: scouta, sommar, läsa, tänka på livet, baka, koka, människor, skratta, random saker, feelismusik, att bli inspirerad. Tänkvärt: det bästa du kan göra med det bästa du har är att dela med dig.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela