"To live is the rarest thing in the world. Most people exist, that is all."

Vår tid var som junikvällen...

Publicerad 2008-11-18 19:20:33 i Allmänt,

Jag var så lycklig igår. en speciell lycka. Min vän kom hem och jag var så glad. Tack för att du finns.

Varje dag är så viktig. En dag är viktig. Mycket händer. Och så många dagar som återstår. Som vi får uppleva. Och gå i livets skola. Tillsammans ska vi vandra. Och vi är starka, även i vår svaghet.

Jag skall beskriva min dag.
Första två timmarna psykologi. jag och Andrea ska hålla föredrag om hur såpor påverkar oss.  Vi tittade på tio år gamla avsnitt av Glamour. Jåå, fast utan ljud. Två tanter slogs.
Sedan två timmar franska utan lärare. Men vi hade många uppgifter och jag hade roligt. Min franskagrupp är fin.
mat. Lite överkokt potatis och broccoli typ. jag småpratade med Edit mitt i allt. Min bror såg mig. jag såg inte honom.
En timme historia. OOoo jag skrattade i min tysthet. Jag lärde mig att om finland var småfullt av sprit förr så blev det helt impregnerat under förbudstiden som varade i tretton år (flum).
en timme engelska.  Yeah. Romeo och Julia på en minut. man fattade.
sista timmen psykologi.
Stod och väntade på att Christinas buss skulle komma och så gick jag till bibban och lånade två böcker på andreas bibbakort. mammas jobb. Apoteket. Piffi. Men jag satt och hörde på radio X3M. Julpynt = Najs eller bajs? 74 % tyckte julpynt var najs. Hem. Klädde på barbisar för att kunna visa upp dem i missian senare. Mat. Till missian. Bla bla. Vi har bara en värld. Hem. Här.

jag älskar att leva.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

En glimt av livet genom mina grågröna ögon. Bor: Kvevlax Gör: Nordiskt friluftsliv Gillar: scouta, sommar, läsa, tänka på livet, baka, koka, människor, skratta, random saker, feelismusik, att bli inspirerad. Tänkvärt: det bästa du kan göra med det bästa du har är att dela med dig.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela