"To live is the rarest thing in the world. Most people exist, that is all."

Här står jag

Publicerad 2009-08-26 19:59:28 i Allmänt,

Det finns en del saker jag saknar. Som att längta efter onsdagar, då jag hade textilslöjd. Och att skriva högstadieprov. Jag saknar att titta på Lattjolajban innan jag cyklar till skolan.
Tur att jag har så många saker att se fram emot, sånt som jag inte ens vet om.

Jag har börjat läsa tyska på distans. Vissa tycker att det är ett fult språk. Det tyckte även jag. Men. Wautsi. Vackert och starkt är det. Tyska på distans innebär videokonferens. Min lärare bor nämligen i Närpes.
Idag raggade jag och Jonas så hårt när vi for till skolan. Jag var riktigt upp i varv när vi var framme. Som ett lyckopiller.
Inte en timme går utan att ordet studentexamen nämns. Inte en. Som om vi inte hade annat att tänka på.

Nu ska jag äta månskensgröt


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

En glimt av livet genom mina grågröna ögon. Bor: Kvevlax Gör: Nordiskt friluftsliv Gillar: scouta, sommar, läsa, tänka på livet, baka, koka, människor, skratta, random saker, feelismusik, att bli inspirerad. Tänkvärt: det bästa du kan göra med det bästa du har är att dela med dig.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela