"To live is the rarest thing in the world. Most people exist, that is all."

Spontanitet

Publicerad 2009-12-01 19:37:44 i Allmänt,

Min dag har varit ytterst angenäm.
Fast jag var tvungen att stiga upp klockan sju för att köra min bil på reparation. Min bil är en krångelpelle. Jag tycker Pelle är ett passande namn. Ibland kallas han sweet baby zebra.
Nå, jag störtade till simhallen och joina mommo och moffa. Trevligt. Sedan for jag hem till dem och åt ålandspannkaka med jordgubbsås och grädde.
Min skoldag började officiellt halv tolv. Men inofficiellt tjugo före ett. På min enda lektion idag räknade jag matte. 
 
Jag har börjat spontanbaka lite. eller det kanske man nog oftast gör.

Imorgon denna tid borde guyaneserna vara hemma. Helt knäppt. Som några minuter bort. Vet ni hur underlig känsla det är?

Det är lite strul med Polenresan. Men förhoppningsvis kommer vi fram. Jag vill ju tro att omvärlden är vänlig. Att man vill hjälpa sina medmänniskor.
Jag har kommit till denna insikt många gånger under den senaste tiden: I´m spontanious. Jag skulle nog ha befunnit mig i Långtbortistan flera gånger om inte människor tar ner mig till jorden nu som då. Då jag får mina spontanious moments. Men jag genomför dom nog ibland också.
Min man kan inte vara lika spontan som jag. Eller jåå, de sku bli vilt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

En glimt av livet genom mina grågröna ögon. Bor: Kvevlax Gör: Nordiskt friluftsliv Gillar: scouta, sommar, läsa, tänka på livet, baka, koka, människor, skratta, random saker, feelismusik, att bli inspirerad. Tänkvärt: det bästa du kan göra med det bästa du har är att dela med dig.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela