"To live is the rarest thing in the world. Most people exist, that is all."

Jag glömde min kamera!

Publicerad 2009-02-17 19:52:31 i Allmänt,

det är  riktigt skönt att va i skolan. Eller så inte. Lepo.
men jag och christina hade blixtkrig idag på samhällslära. Kapten Mannerheim var en groda. Jag utser mig själv till vinnare i kriget. För jag hade laser, kanonkulaor, hagelgevär och gas plus napalm. Men det tyckte inte C. om för hon sa att det tar ju sjukt. Så då kände jag mig elak.
Idag då vi stod och pratade om resultatet i ett matteprov så sa han: Du e bättre än mig och min mamma, när hon kände sig dålig. Det var så fint sagt för han menade det verkligen. det var så ärligt och rent. Mitt hjärta.
Mitt hjärta brukar hoppa till ganska ofta. Av sorg och av lycka.
Jag var på KGB möte idag. Månadens person ska jag skriva om. Och jag vet exakt vem jag ska ta.

Hohoo jag måste bara säga att ibland kommer jag på att människor är fina. Så fruktansvärt fina att jag skulle kunna titta på dem i evighet. Man riktigt känner deras... någonting som man inte kan sätta fingret på. Kanske utstrålning.

jag har just läst ut boken "Kärlek som befriar" (Francine Rivers)
Läs den snarast. Och ditt liv förvandlas på ett eller annat sätt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

En glimt av livet genom mina grågröna ögon. Bor: Kvevlax Gör: Nordiskt friluftsliv Gillar: scouta, sommar, läsa, tänka på livet, baka, koka, människor, skratta, random saker, feelismusik, att bli inspirerad. Tänkvärt: det bästa du kan göra med det bästa du har är att dela med dig.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela