"To live is the rarest thing in the world. Most people exist, that is all."

Sommaren springer

Publicerad 2009-06-23 20:38:39 i Allmänt,

Midsommar på storsand var en välsignad upplevelse. Jag pratade med folk på ett nytt sätt. Lite.
Efter hemkomsten var det två timmar med sömn. "Sömnin e överskatta" om jag får citera en petsmograbb.
Konfirmation i maxmo. Jag tänkte att om prästen är torr så somnar jag. Men hör: han va en människa. Lika mänsklig som vem som helst. Och hans predikan va bra. Riktigt intressant.





Jag trivs oerhört i Maxmo och sällskapet det innebär.
Jag är stolt över att ha bott där. De e sant.
Farbrorn jag alltid besökte.
Det gamla paret brevid som bodde i paradiset.
prickarna jag knaprade bort från tapeten.
Roddturen bland näckrosorna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

En glimt av livet genom mina grågröna ögon. Bor: Kvevlax Gör: Nordiskt friluftsliv Gillar: scouta, sommar, läsa, tänka på livet, baka, koka, människor, skratta, random saker, feelismusik, att bli inspirerad. Tänkvärt: det bästa du kan göra med det bästa du har är att dela med dig.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela