"To live is the rarest thing in the world. Most people exist, that is all."

Jaaaa! Ich habe eine sallatslande.

Publicerad 2009-05-24 15:04:13 i Allmänt,

Så snart jag vaknat idag bestämde jag mig för att så alla frön jag inhandlat på Plantagen.
Nu är jag färdig. Det tog en stund, men jag hoppas att åtminstone någonting kommer upp ur jorden. Jag kanske inte är så finurlig på sånt här med frön. Till exempel så hade jag köpt en del som "ger skörd året efter sådd" Åh,, nej tänkte jag då. Rikligt med vatten, sol och kärlek så skall det väl nog funka. Jag tycker om att ha gröna fingrar.
I sommar ska jag vara brun. Men inte svettigt-efter-en-heldag-på-stranden brun utan sprungit-lekt-levt-livet brun precis som när jag var liten. Det kan bli svårt med tanke på den allt för närmare läsningen till studenten. (Jaa, tänk att jag kan säga så).
Jag skulle vilja ha en hängmatta.



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

En glimt av livet genom mina grågröna ögon. Bor: Kvevlax Gör: Nordiskt friluftsliv Gillar: scouta, sommar, läsa, tänka på livet, baka, koka, människor, skratta, random saker, feelismusik, att bli inspirerad. Tänkvärt: det bästa du kan göra med det bästa du har är att dela med dig.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela