"To live is the rarest thing in the world. Most people exist, that is all."

Barnmorska?

Publicerad 2009-11-10 17:05:23 i Allmänt,

Idag har vi haft en ABIvasa dag. Jag besökte juridik beläget i Statens ämbetshus. De som presentera det blev jag ganska glad av. Men utbildningen är hård. Men jag skulle nog klara det om jag skulle ha tillräckligt med motivation. Vilket jag inte tror jag har för jurist magister. Sedan bar det av till Vasa yrkeshögskolas tradenom och restonom plus datanörd. Yrken som jag sist sku välja. Och det var tråkigt. Men man fick smörris o snadi. Sista besoket var till Novia i Roparnäs. Vård och socionom. Jag blev riktigt inspirerad. Kanske barnmorska skulle vara nåt för mig. Eller sjukskötare? Men jag har haft så stor rädsla för det hela mitt liv och nu idag när vi gick där i korridorerna så bara wautsi, kanske detta är mitt kall! Det sku vara riktigt najs om man fick göra någå praktisk efter gymnaiet. Skolan har ju hittills varit teoretisk. Som min vän Christina säger: "Så står man där me penno å sudd i handin å int kan nå anna". Estenom utbildning kändes helt kul också. Smink och kläder och allt möjligt utseendemässigt. Men jag är ju inte en person som söker till sånt. Går som emot mina mål i livet.

Känns nog att gymnasiet tar slut snart. Andra stadiet är snart ett minne blott. Fint ord det där - ett minnne blott.
Nu har jag köpt Breaking Dawn. Jag skall bara avsluta en tyskadistans kurs så ska jag än en gång låta mig faschineras av Stephanie Meyers verk.

Kom nu ihåg att leva min vän.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

En glimt av livet genom mina grågröna ögon. Bor: Kvevlax Gör: Nordiskt friluftsliv Gillar: scouta, sommar, läsa, tänka på livet, baka, koka, människor, skratta, random saker, feelismusik, att bli inspirerad. Tänkvärt: det bästa du kan göra med det bästa du har är att dela med dig.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela