"To live is the rarest thing in the world. Most people exist, that is all."

You always amaze me

Publicerad 2009-11-05 13:57:07 i Allmänt,

Yeah mään nu är det kallt.
Jag skulle vilja göra reklam för Lind´s kök i Närpes. Utomordentligt smaskig mat.  Vi begav oss som sagt dit i söndags på julfest från Vörånejdens hundklubb. Helt trevligt.  Allhelgonahelgen var en synonym till bra. (jag vill inte säga bra, finns det inga andra adjektiv?)




Vi var nog lite vilda i tisdags jag, Jonas Jacke och Ella. Efter en del fnurr så befann vi oss vi Manna för att hämta Ellas hemnyckel. Så det var ju lika bra att fara in på Minimani. Jag blev en chokladplatta rikare. Jacke handla x antal Tupla och Jonas en Dr Peppers såklart. Jag har flera gånger viljat testa att köra flera varv i en rondell. Eftersom vi nu var på det vildare humöret blev de så. Tre varv. Wohoo. Jaa hörni Jacke fixa bort barnlåset på en av mina bildörrar. Lite skillat tycker jag.

Igår hade vi scout. Vi laga hamburgarbröd. Vi ska nämligen äta hamburgare sista gången. Jag har börjat se mina scouter, tycker jag. Alla har en intressant personlighet. Och snart är de lika gamla som jag då jag blev ledare. Ibland önskar jag att någon kunde läsa mina tankar. Speciellt i såna stunder då jag känner riktigt stor frid. Som igår när jag satt i Missian efter scout. Jag är helt salig.



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

En glimt av livet genom mina grågröna ögon. Bor: Kvevlax Gör: Nordiskt friluftsliv Gillar: scouta, sommar, läsa, tänka på livet, baka, koka, människor, skratta, random saker, feelismusik, att bli inspirerad. Tänkvärt: det bästa du kan göra med det bästa du har är att dela med dig.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela