"To live is the rarest thing in the world. Most people exist, that is all."

Idag är det tjugo år sedan Berlinmuren föll

Publicerad 2009-11-09 15:06:16 i Allmänt,

I fredags var Jag och Cinon lite vilda. Det var en mycket ytterst synnerligen rolig dag. Såklart åt vi på Lan´s cuisine i Saluhallen. Ett tips. Jag har nog undestött henne med några hundra euro. Man blir aldrig trött på hennes mat. Vi for ganska spontant på bio. Julie &Julia. Nog helt bra, men kanske lite enformig. Frankrike och matlagning ligger mig ju varmt om hjärtat så.

Min lördag var ganska effektiv faktiskt. Jag städade mitt rum. Jag avundas ett antal personer i min bekantsskapskrets som kan hålla det städat non-stop. Hur bär ni er åt? Stökighet hör livet till. Jag for till Sale för att köpa fett. It made my day.
Jag bakade chocolate chip cookie i gjutjärnspanna från en receptbok jag köpt i Ekenäs. Jag tänkt no lite på dig Fia. Blev riktigt gott, men jag kanske sku kunna ha haft i lite mera choklad. Kvällen tillbringade jag på många ställen. Hesburger, Elin, Solf. Vi byggde en snögubbe i stan också.




På söndag var det alla fäders dag. Jag hade det trevligt. Det brukar inte vara så roligt att stiga upp och sjunga för pappa, men i söndags var det. Jag skratta.
Jag åt tre olika tårtor under denna dag. Och spelade in två filmer med mina syskon.

Idag har en ny period börjat. Mycket skönt. Jag har endast två strängar. Matte 8 och Psykka 4.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

En glimt av livet genom mina grågröna ögon. Bor: Kvevlax Gör: Nordiskt friluftsliv Gillar: scouta, sommar, läsa, tänka på livet, baka, koka, människor, skratta, random saker, feelismusik, att bli inspirerad. Tänkvärt: det bästa du kan göra med det bästa du har är att dela med dig.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela