"To live is the rarest thing in the world. Most people exist, that is all."

Schlafen können Sie aber sicher nicht.

Publicerad 2009-11-19 21:44:42 i Allmänt,

Idag har jag varit på KnowHow mässa. Det var riktigt spännande faktiskt. Vi såg på en modeshow med temat "Moviestar". Fy, vad roligt det var. Jag har alltid varit riktigt anti att se på såna. Det har varit uttråkande. Men idag. Som en saga. Ojojoj hörni. Vart ska jag efter gymnasiet. för flera så har det klarnat med tiden. Detta senaste år har det bara tillkommit en massa alternativ för mig. Och det är inte bara inom en kategori. Jag funderar på något inom sjukvården, kanske lärare i franska, huslig ekonomi, ska jag söka in till psykologi, eller kanske ska jag till Sverige för att gå gastronomilinjen-kreativ matlagning. En sak som jag helt och hållet kan utesluta är Tekniska och matematiska grejer. Samt skogsbruk.
Och så mätte jag mitt blodsocker på mässan. 4,7 fast det kanske inte säger så mycket.

Mina skoldagar är ganska släkä. ABI:ns glada dagar. Och jag har 77 kurser och inga obligatoriska  så om jag riktigt sku vila så kan jag säga tack och adjö.

För en vecka sedan färgade jag mitt hår. Som på riktigt. Gyllenmörkbrun. Jag stortrivs. Känns som att jag alltid haft denna färg. Och det var mindre radikalt än vad jag trodde.

Ibland tror jag att hela världen cirkulerar kring mig. Som att allt hänger på mig. Om jag misslyckas går allt fel. Tur att så är inte fallet. Men det är ändå svårt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

En glimt av livet genom mina grågröna ögon. Bor: Kvevlax Gör: Nordiskt friluftsliv Gillar: scouta, sommar, läsa, tänka på livet, baka, koka, människor, skratta, random saker, feelismusik, att bli inspirerad. Tänkvärt: det bästa du kan göra med det bästa du har är att dela med dig.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela