"To live is the rarest thing in the world. Most people exist, that is all."

Som att jag

Publicerad 2009-11-18 13:03:05 i Allmänt,

Jag sitter i min skola. Dagarna kommer och dagarna går. Snart är det december. Det är nog sant att åren går snabbare och snabbare ju äldre man blir.
Nu är det officiellt. Jag tror det heter så. Studentresultaten.
Jag åstadkom ett M i engelska. Jag är amazed. Ett C i religion. Klart så grämde jag mig när jag var ett poäng från M. Men ett poäng betyder inte så mycket i mitt liv. Verkligen int. Mest gälit är ändå modde. Jag fick ett M. Studentexamensnämden sänkt int ens uppsatsen. Och jag tog Modde så chill. Om jag sku skriva om det tror jag inte jag skulle vara likadan. Men jag bara va så. Nu har jag som avklarat tre av sex ämnen. Som halva studenten. Vilt.
Idag har jag känt mig lite fångad. Som i min skola. Regler hit och deadlines dit. Som vadå?

Jag har ingen aning om vad jag ska göra på scout ikväll. Som att jag har pumpat ut de flesta idéerna. Men vi har bara en gång kvar, förutom sista gången. Då blir det fest.


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

En glimt av livet genom mina grågröna ögon. Bor: Kvevlax Gör: Nordiskt friluftsliv Gillar: scouta, sommar, läsa, tänka på livet, baka, koka, människor, skratta, random saker, feelismusik, att bli inspirerad. Tänkvärt: det bästa du kan göra med det bästa du har är att dela med dig.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela