"To live is the rarest thing in the world. Most people exist, that is all."

Kan du lyssna på Your love is strong av Jon Foreman

Publicerad 2009-10-28 15:02:17 i Allmänt,

Igår hölls den årliga mörkerspårningen. Roligt och spännande. Vi hade bland annat indianer, Crocodile Dundee och ryska tsarer. Jag var hövding skrattande vattnet och med mig hade jag svajande lianen.

På finska håller vi på med politik. Jag börja fundera om man faktiskt sku måsta vara insatt i sånt.  Jag vet att Matti Vanhanen är statsminister och Tarja Halonen president men sedan är det nog väldigt skralt. Och alla andra debatter som pågår. Känns inte så aktuellt. ursäkta. Jag tror inte jag skule klara av att vara någon slags minister. Vilket ansvar. Om något skiter sig så hängs man i en lyktstolpe. Fast nog har jag övervägt alternativet. Jag har funderat på det mesta. Min vän föreslog FN-tolk och det låter väl helt bra. Eller kanske sjukskötare i Kongo. Kan man säga att livet börjar efter studenten? Nä, det började nog tidigare för mig. Typ när jag var femton. I alla fall i mitt hjärta. Men en ny tid är det.
















Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

En glimt av livet genom mina grågröna ögon. Bor: Kvevlax Gör: Nordiskt friluftsliv Gillar: scouta, sommar, läsa, tänka på livet, baka, koka, människor, skratta, random saker, feelismusik, att bli inspirerad. Tänkvärt: det bästa du kan göra med det bästa du har är att dela med dig.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela