"To live is the rarest thing in the world. Most people exist, that is all."

When my world is shaking, heaven stands.

Publicerad 2009-10-12 19:50:14 i Allmänt,

Dear sisters and brothers

Denna helg har jag befunnit mig i Åbo. På ABI exkursion. Det var mycket intressant och spännande. Jag blev riktigt påverkad av staden. Jag tror att det är där jag hamnar så småningom. Frågan är vad jag ska börja studera där. Jag är ganska inne på franska. Kanske psykologi. Eller teologi. Annars va teologi riktigt random. Jag skrattade många gånger. Det var jag och fyra nykaabipojkar som älska ryska. Fatta! Ryska. Hur stor är chansen? Jag fick också chansen att umgås med människor jag annars inte umgås med så frekvent. Nyttigt.
Resans citatet va Elisa som anklagade Sofia för att ha paprikerat hennes scarf. (= suttit på scarfen och mosat in paprika i den) Jag tyckte ordet var mycket fiffigt och jag skrattar fortfarande.
Jag gjorde även krogpremiär. Alla trängdes och musiken var för hög. Människor var närgågna. Det var roligare utanför.
För lite sömn ledde till en tröghet idag. Jag slog även ett rekord. Jag befann mig i skolan 25 minuter efter att jag vaknat. 


Det blev otroligt lite foton tagna. Jag orka helt enkelt inte ta fram kameran. Kändes som om ögonblicket förstördes då. Men Paavo Nurmi såg så allvarsamt på mig. Varje dag och natt.




Åså har jag bestämt mig för att fara på Action. Lite väl sent. Men ändå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

En glimt av livet genom mina grågröna ögon. Bor: Kvevlax Gör: Nordiskt friluftsliv Gillar: scouta, sommar, läsa, tänka på livet, baka, koka, människor, skratta, random saker, feelismusik, att bli inspirerad. Tänkvärt: det bästa du kan göra med det bästa du har är att dela med dig.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela