"To live is the rarest thing in the world. Most people exist, that is all."

Om regn och sånt

Publicerad 2010-08-16 20:21:59 i Allmänt,

Regnet det bara öser ner! Två dagar nonstop. Allt regn betyder att det inte varit lika många människor i parken, så ibland har det varit riktigt dött på jobbet, vilket det inte har varit någonsin hittills. Man vet att det finns absolut ingenting att göra när cheferna börjar göra massa små onödiga saker som vi andra vanligtvis brukar göra. Så ibland går tiden riktigt slött, men då måste man ju hitta på nåt att göra. Så jag bad Inaki att han skulle lära mig spanska. Inte illa. Sen försökte vi vika flygplan av muffinsformar men det gick ju inge bra.

Jag vet inte om min franska blivit bättre här. Känns som att jag ha blivit sämre. Men kanske det beror på att man bara är van med skolfranska och det är ju inte riktigt samma sak. Idag frågade Marie mig vad jag skulle göra efter jobbet och jag sade: Jag måste fiska lite. Hon bara öööh. Vad jag menade var: Jag måste tvätta lite. haha, jag skratta.

Nästa vecka kommer jag ju hem! Aaah vad roligt att se alla igen, kan knappt vänta,  men jättekonstigt ändå att bara lämna allt och alla. Jag kommer nog tillbaka till Frankrike nån gång i mitt liv :) Och så skulle jag ju vilja ta hem en hel kappsäck fylld med bara mat.

Kommentarer

Postat av: Iddoboy

Publicerad 2010-08-17 21:37:17

Wow, va tiden ha gått snabbt!! Men skönt att du kommer tillbaka och förgyller allas vår vardag :). Njut njutnjut! O vi blir ju klasskompisar, JEEE :) :).

Postat av: Malinski

Publicerad 2010-08-18 18:02:37

Ja den ha ju de! Yeah, can´t wait, kommer bli så awesome! men va knäppt :)

Postat av: Emelie

Publicerad 2010-08-19 21:07:23

Snart, snart ses vi igen min kära vän. Du kan ju skicka hem kläder på posten och sätta mat i kappsäcken om du riktigt vill ;)

Postat av: frida

Publicerad 2010-08-21 10:43:53

hejsan malin jag saknar dig pussar och kramar från din syrro

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

En glimt av livet genom mina grågröna ögon. Bor: Kvevlax Gör: Nordiskt friluftsliv Gillar: scouta, sommar, läsa, tänka på livet, baka, koka, människor, skratta, random saker, feelismusik, att bli inspirerad. Tänkvärt: det bästa du kan göra med det bästa du har är att dela med dig.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela