"To live is the rarest thing in the world. Most people exist, that is all."

Upptäcksfärd

Publicerad 2010-08-08 21:46:03 i Allmänt,

Nuförtiden är vi fyra personer i vår lägenhet; Jag, vår nya rumskamrat Kelly från Belgien, Tove och hennes pojkvän som är här i en vecka.
Jag börjar veta det mesta på restaurangen, börjar få koll på allting, vilket känns lättare. Svarta människor är mycket roligare än vita. aahaha ibland vill jag skratta mer än vad jag vågar. Idag började jag åtta på morgonen vilket betyder jobbigt tidig väckning, men denna dag gick otroligt snabbt, så jag tror jag diggar tidiga morgnar på jobbet.
Jag har hört att Johnny Depp ska ha varit i parken för två, tre veckor sedan. Kind of cool. Och det ännu coolare är att just den tiden så såg jag och Maija en kar på tågstation som vi tänkt att han ser ju ut som Johnny Depp. Kanske det var en lite utklädd Johnny vi såg.  Och härom dagen var det en arabisk prins som besökte parken.

Idag när jag kommit hem från jobbbet och ätit middag kände jag att jag saknade skogen. Eftersom Tove and her boy är ute på äventyr och Kelly låg och sov efter en hård dag tänkte jag att jag skulle försöka hitta lite skog.


Jag hittade en stig



Sedan blev det lite dramatiskt för jag fastnade i en växt när jag skulle foto den.



Jag hittade fina träd och vandrade på flera olika slags stigar



Jag kom ut till en stor gräsplätt och vände om



Jag kom till ett majsfält



Majsen var inte riktigt mogen men jag planerar att återvända strax före min hemfärd i hopp om att få mig lite färsk majs. Sedan gick jag hem. Jag kom på att jag saknar havet.

Kommentarer

Postat av: Ida

Publicerad 2010-08-10 08:31:39

åh. o jag kom på att jag saknar Malin. <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

En glimt av livet genom mina grågröna ögon. Bor: Kvevlax Gör: Nordiskt friluftsliv Gillar: scouta, sommar, läsa, tänka på livet, baka, koka, människor, skratta, random saker, feelismusik, att bli inspirerad. Tänkvärt: det bästa du kan göra med det bästa du har är att dela med dig.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela