"To live is the rarest thing in the world. Most people exist, that is all."

Jag gläds

Publicerad 2010-08-21 18:37:43 i Allmänt,

Varmt är inte rätt ord. hett kanske är lite bättre, som i öknen. Ja här växlar vädret lika ofta som timmarna. Igår började jag klockan åtta så lite över sju började jag vandra mot jobbet. Denna tid var det inte speciellt varmt så jag hade jeans å långärma och halsduk. Sen när jag vandrade hemåt vid fyratiden var det ju inte lika roligt att vara påklädd. Vädret är som det var första två veckorna jag var här: Dusch två gånger om dagen typ. Jaja orka skriva om vädret.

Igår var det annars sjukt stressigt på restaurangen, mest pga att vi inte var tillräckligt med castmembers i köket. Jag  ville helst av allt skrika åt alla människor att slut ät så arma myki, men det gjorde jag ju förstås inte.

Jåå något riktigt random hände i Paris häromdagen. I tunnelbanan satte sig en mörk man bredvid mej åså utbrister han på ren norska: är du norsk eller? Nää finlandssvensk säger jag. Han jobbade inom turism så han sa att han kunde urskilja nationaliteter ganska bra. He made my day.

Annars går dagarna snabbt och jag tycker det är både bra och dåligt. Man märker att detta jobb börjar lida mot sitt slut för det pratas mycket: när ska du fara hem? Vilken tid går ditt flyg? Hur ska du ta dig till flyget? Sista jobbdagen har jag på lördag och det kommer ju vara sorgligt. Jag kommer inte sakna själva jobbet, bara alla coola och fina människor. MEN: en vecka är ännu kvar och jag ska ta vara på den till max!

Till dej Frida: Jag saknar dej också! <3 pusipusi

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

En glimt av livet genom mina grågröna ögon. Bor: Kvevlax Gör: Nordiskt friluftsliv Gillar: scouta, sommar, läsa, tänka på livet, baka, koka, människor, skratta, random saker, feelismusik, att bli inspirerad. Tänkvärt: det bästa du kan göra med det bästa du har är att dela med dig.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela