"To live is the rarest thing in the world. Most people exist, that is all."

We made it

Publicerad 2010-01-04 19:16:38 i Allmänt,

Vi har återvänt från vår pilgrimsresa. A pilgrimage of trust on earth. Kännns coolt.
Vi var nog arma fiksu ska jag säga. Allt gick bra. Nog kanske vi gjorde lite små tabbar ibland men det var nog bara att leva vidare. 
Jag kan informera att:
polacker är så arma trevliga och hjälpsamma.
Man äter otroligt mycket kött i Polen och man äter mycket.
Jag har nog lärt mig att äta vissa saker men när aladåben togs fram på bordet visste jag att här går gränsen!      Te är Polens nationaldryck och jag är nog lite beroende av det nu. Jag fick också höra att jag drack te som en ryss!  This made my day. Jag blev så glad.
Vi bodde i ett stort hus. Sandra beskrev det som ganska "royal". Tanten hette Teresia och hon ville nog vårt bästa och hade bestämda åsikter.
Polacker är nog lite tidsoptimister.
Munkar är ju väldigt coola och vi fick prata lite med två stycken fransiskanmunkar. De pajade nog helt min stereotypbild av en munk. De var så roliga. Och moderna på någå vis.
Alltså buss och metro är så billigt. 30 cent och du slipper långt. Vi kom på att vi inte var så smarta när vi funderade om vi sku köpa en biljett för 9 zloty eller typ  4 zloty. Skillnaden är som 50 cent. Våra hjärnor är euroinprogrammerade.
Polacker är ju nog snygga. Inga fler kommentarer.

Jag ångrar inte att jag gjorde denna resa och jag har lärt mig mycket och sett intressanta saker. Jag har pratat svenska, finska, engelska, franska, ryska, tyska, och försökt mig på polska.

Och så köpte jag en röd polen mössa. jag är mycket stolt över den.


Jag fick va på samma bild som dessa munkar. Nästan bästa bilden.



Korven. Jag trodd aldrig vi sku ät upp de men det visade vara riktigt gott enligt min smak.

Kommentarer

Postat av: Emelie S

Publicerad 2010-01-05 15:01:05

nice. välkommen hem tillbaka :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

En glimt av livet genom mina grågröna ögon. Bor: Kvevlax Gör: Nordiskt friluftsliv Gillar: scouta, sommar, läsa, tänka på livet, baka, koka, människor, skratta, random saker, feelismusik, att bli inspirerad. Tänkvärt: det bästa du kan göra med det bästa du har är att dela med dig.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela