"To live is the rarest thing in the world. Most people exist, that is all."

Äventyr

Publicerad 2010-07-11 20:03:57 i Allmänt,

Hej å hå vilken dag!
Imårse skulle min träning inför arbetet äga rum klockan 9:00 på avdelning 101 dalmatiner. För att komma in på disneyområdet måste man passera en port som ligger på 10 minuters gångavstånd från där jag bor. Vi hade bestämt träff i reception där jag bor klockan 8 men ingen dök upp så tio över 8 så tänkte jag att nu måste jag ju börja gå eftersom jag inte riktigt visste var 101 dalmatiner låg. På väg till porten så möter jag på en fransk kille som undrar om jag jobbar på disney. Han säger att porten är stängd. (Nu vet jag att bussar o butiker o sånt är stängt på söndagar) Jag bara: NO! Så vi tänker att vi kan gå tillbaka till hotellet för att ta en buss. Jag frågar om han är säker på att det går en buss och det är han, men när vi ändå är framme vid hotellet upptäcker vi att bussen går alldeles för sent för att hinna fram i tid.

Så nu tänkte vi att vi går till porten i alla och försöker klättra över. Väl framme vid porten ser jag bara ett högt järnstaket men piggar längst upp. Men över måste vi ju. Så Gion som han hette börjar klättra över och efter ett tag hoppar han ner på andra sidan. Min tur. Han ser tveksam ut att jag kommer att klara det. Men efter ett tag hoppar även jag ner på andra sidan efter en del assistans. Vi konstaterar att det vi just gjort var helt crazy och fortsätter vår färd. Jag känner hur min hand känns blöt och när jag kollar på den ser jag blod över halva handen. Chock. Även Gion märker att han blöder på händerna. Av all stress och koncentration har jag inte kännt smärtan av piggar som tryckts in i min hand.

Nu ser jag de som jag skulle möta i receptionen och frågar Gion om han vet hur han skall ta sig vidare till sitt ställe, sedan springer jag efter dem och vi kommer till slut fram. Såret som jag fick var bara jättelitet men blödde otroligt mycket, så det var lite skrämmande först men no worries.

Idag har jag (försökt) lära mig hur jag skall använda en kassa apparat här på disney och eftersom det seriöst finns tusen funktioner så är jag glad om jag inte craschar hela disneys kassa system imorgon när jag har min första jobbdag.

Jag kan även berätta att här är så otroligt varmt. En dag hoppade jag i duschen när jag kom hem vid femtiden och sedan ännu en gång elva tiden innan jag gick och lade mig. Sedan när jag låg i sängen var jag helt genomblöt efter 5 minuter. Crazy stuff.
Jag saknar er alla där hemma jättemycket.

Kommentarer

Postat av: santto

Publicerad 2010-07-12 17:31:06

Hahaha jag skrattar :D Gaaaalet!!

Postat av: Iddoboy

Publicerad 2010-07-12 19:21:05

hej Malin!! va bra att du skriver tycker jag. Du e ju helt asvild!! :D Malin, by the way, jag är förlovad. De e lite villt det också. Jag önskar dig all välsignelse och glädjE I Frankrike, njut baby!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

En glimt av livet genom mina grågröna ögon. Bor: Kvevlax Gör: Nordiskt friluftsliv Gillar: scouta, sommar, läsa, tänka på livet, baka, koka, människor, skratta, random saker, feelismusik, att bli inspirerad. Tänkvärt: det bästa du kan göra med det bästa du har är att dela med dig.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela