"To live is the rarest thing in the world. Most people exist, that is all."

En dag i Paris

Publicerad 2010-07-21 18:55:22 i Allmänt,


En morgon rostade jag mig ett bröd och åt i all skönan ro. När jag sedan ätit mitt bröd och såg in i brödpåsen hittade jag detta. Hoppsan tänkte jag. Men hittills har jag inte känt mig konstig så det var ju tur.




Idag bestämde jag mig för att åka in till Paris. Tåget tar cirka 45 minuter in till Paris centrum.


Var sa du Eiffel tornet låg?





Sedan hittade jag Triumfbågen och såg människor som verkade vara uppe i den så jag tänkte att dit kan man ju försöka ta sig.



För 18 till 25 åringar som är från Europa var det gratis att ta sig upp. Schyssst tänkte jag. Här är en bild av Champs Elysée, Paris populäraste gata. En massa modehus trängs här tillsammans med en massa modemedvetna människor som till exempel Malin från Moippe.

Det sista jag gjorde var att besöka Le Bon Marché. Ett stort varuhus. Första våningen var matavdelningen och jag var seriöst helt överförtjust att få spatsera däromkring. Jag var nästan gråtfärdig i vissa stunder när jag såg allt man kunde köpa men inga tillräckliga pengar hade. Där fanns ALLT. Till exempel glass. vad vill du ha för sort? Säkert fanns det där, jag skulle ha viljat köpa fikonglass men det var ju int så smart för den skulle säkert ha smält bort innan jag var hemma. Och typ ris. Det fanns ris med jordgubbar, ris med ananas, ris hur som helst. Och inte ett foto tog jag. Men dit skall jag igen. Tur att jag inte hade någon med mig för jag tror inte att denna person skulle ha haft lika stort intresse att gå i en matbutik i två timmar.

Kommentarer

Postat av: Iddoboy

Publicerad 2010-07-21 19:56:24

åh Malin! Tänk att du e där o du e som helt vild o fri, eller som, ja. :) Det låter trevligt och som att du är mer modig än vad jag nånsin sku va. Hoppas du kommer ihåg att njuta och leva! Kram!!

Postat av: Fia

Publicerad 2010-07-22 10:45:53

som WOOOOOW!! AAAH helt galet va ja önskar att ja va där me dig å ja e så glad att du e där å får si allt å gör allt å lukta å smaka. Du e en fin knäppis. Ja skrattar åt din finurlighet <3

Postat av: Malin

Publicerad 2010-07-22 18:22:26

Åååh mina vänner!! jag försöker va vild och vildare ska jag bli! pusipusi

Postat av: mamsingen

Publicerad 2010-07-22 20:44:00

Gälit! kommer gärna med dig!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

En glimt av livet genom mina grågröna ögon. Bor: Kvevlax Gör: Nordiskt friluftsliv Gillar: scouta, sommar, läsa, tänka på livet, baka, koka, människor, skratta, random saker, feelismusik, att bli inspirerad. Tänkvärt: det bästa du kan göra med det bästa du har är att dela med dig.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela