"To live is the rarest thing in the world. Most people exist, that is all."

Quatorze Juillet

Publicerad 2010-07-14 19:41:46 i Allmänt,

Idag är Frankrikes nationaldag. Och jag hade turen att få vara ledig idag och imorgon. Så vi tog tåget in till Paris för att ha picknick och kolla på människor. Men den planen blev inte så bra genomförd. För framme i Paris började det spöregna. Två bilder på triumfbågen fick jag dock. Och en massa helikoptrar och militärfordon passerade på vägen. Vi satte oss på ett café för att slippa regnet. Vi var inte speciellt länge i Paris förrän vi bestämde oss för att åka hem. Vi åkte till vårt hotell och åt upp picknicken. 

Idag är första dagen sen jag kom hit som jag har frusit. seriöst. Och bara för att temperaturen  ligger runt "bara" 20 grader idag klär fransmännen på sig långbyxor och vinterjackor. typ.

Annars har jag fått veta att mitt namn betyder typ smart, sneaky på franska. För många har reagerat när de sett mitt namn. Coolt tycker jag.

Jag saknar er.

Kommentarer

Postat av: Rönnis

Publicerad 2010-07-14 21:00:59

Coolt! Vi saknar dig också! Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

En glimt av livet genom mina grågröna ögon. Bor: Kvevlax Gör: Nordiskt friluftsliv Gillar: scouta, sommar, läsa, tänka på livet, baka, koka, människor, skratta, random saker, feelismusik, att bli inspirerad. Tänkvärt: det bästa du kan göra med det bästa du har är att dela med dig.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela