"To live is the rarest thing in the world. Most people exist, that is all."

2012

Publicerad 2012-12-30 10:54:00 i

Gjorde du något 2012 som du aldrig gjort förut?

Jodå. Tågluffade i Finland. Kokade mat till sjuttio personer en hel helg. Var toastmadam på ett bröllop. Låg sjuk en månad i lunginflammation. Besökte två kloster.

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?

Nope.

Dog någon som stod dig nära?

Som tur inte.

Vilka länder besökte du?

Faktiskt inget land! Men ganska många ställen runt om i Finland.

Är det något du saknar år 2012 som du vill ha år 2013?

Hmm. Jag skulle vilja ha lite mer självdisciplin och mod år 2013.

Vilket datum från år 2012 kommer du alltid att minnas?

Inget datum som jag tänker på men jag kommer nog alltid minnas Samuli Edelmanns konsert i Roparnäs kyrka.

Vad var din största framgång 2012?

Jag vet inte. Ingen aning faktiskt.

Största misstaget?

Att jag kan vara så tafatt och skjuta undan jobbiga saker.

Bästa köpet?

Min Haglöfsjacka och fjällrävenbyxor.

Vad spenderade du mest pengar på?

De två ovannämnda sakerna. Nu räknar jag med att de håller minst tio år.

Gjorde någonting dig riktigt glad?

Olika människor i min vardag. Jag har kommit fram till att jag blir som gladast för det lilla.

Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2012?

2012 lyssnade jag speciellt mycket på finska artister såsom Samuli Edelmann, Jippu, Chisu och Lauri Tähkä.

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?

Ledsnare.

Vad önskar du att du gjort mer?

Engagera mig och prioritera.

Vad önskar du att du gjort mindre?

Gjort så stora bekymmer av rätt små saker.

Blev du kär i år?

Neee. Kanske lite.

Favoritprogram på TV?

Ser typ aldrig på Tv eftersom vi inte har några kanaler. Serier ja kollar på datorn har varit Grey´s Anatomy och Vampire Diaries.

Bästa boken du läste i år?

Oj minns nog inte riktigt vad jag läst. Jag läste i alla fall genom Anne på Grönkulla böckerna för kanske tredje gången.

Största musikaliska upptäckten?

Den inhemska!

Något du önskade dig och fick?

Värdefulla praktikperioder.

Något du önskade dig och inte fick?

Säkert.

Vad gjorde du på din födelsedag 2012?

Åt god mat och gick på bio.

Vad fick dig att må bra?

Att få känna mig behövd. Att prata med och lyssna på inspirerande människor.

Vilken kändis var du mest sugen på?

Haha. Paul Wesley

Vem saknade du?

Vet inte.

De bästa nya människorna du träffade?

Har nog inte träffat några nya människor 2012 som jag skapat närmare relationer till.

Högsta önskan just nu?

Att 2013 blir så mycket bättre. Att jag får vara frisk och stark och att mina närmaste får vara det också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

En glimt av livet genom mina grågröna ögon. Bor: Kvevlax Gör: Nordiskt friluftsliv Gillar: scouta, sommar, läsa, tänka på livet, baka, koka, människor, skratta, random saker, feelismusik, att bli inspirerad. Tänkvärt: det bästa du kan göra med det bästa du har är att dela med dig.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela