"To live is the rarest thing in the world. Most people exist, that is all."

Juli

Publicerad 2013-08-04 19:06:00 i

Juli har passerat och den månaden gick snabbt på ett långsamt sätt, om ni förstår hur jag tänker. Det hände så otroligt mycket. Första veckan var det scoutläger på Humle, jag fungerade som lägerchef för första gången i mitt liv och det var en erfarenhet!
 
Nån dag efter lägret var det dags för mig och Jonas att åka på interrail till Storbritannien. Endast filmkameran fick följa med dit, så vem vet, kanske det dyker upp nåt filmklipp nån gång! Great Britain var fint och kulligt, speciellt Skottland. Vi hörde på kiltklädda säckpipespelare, diskade i Loch Ness, besökte slott, åt Haggis och blodpudding, stekte på den engelska playan, spelade Warhammer i Nottingham och hälsade på en hög kändisar i London. Det som jag tycker är så charmigt med att bara ta rinkkan på ryggen och turista i ett främmande land är att man ser så mycket mer av det vardagliga livet. och om man bor på hostel eller vandrarhem träffar man mängder av intressanta människor om man vill. Mitt i allt hittar du dig själv i nattliga diskussioner med en slovakier om hur man borde rädda världen. Sånt gillar jag.
 
Därefter drog vi vidare till Italien där resten av familjen väntade på oss med husbil. Vi drog nästan genast vidare till våra släktingar i Slovenien. Övriga länder vi körde genom var Ungern, Slovakien, Polen, Litauen, Lettland och Estland.
Slott inbyggt i berget och badställe i Slovenien
 
Denna utsikt hade våra släktingar från sin balkong. Inte illa.
Saluhallen i Budapest.
Frukost nånstans i Polen.
 
Väl hemma från denna resa var det bara att packa upp och packa ner igen. Min bror och jag skulle vidare till Sverige och Sareks nationalpark. Ååh, vilken natur!
Hela gänget!
 
Det var min juli månad, den mest händelserika juli i mitt liv hittills måste jag väl säga. Och detta är väl mitt längsta inlägg hittills :)
 

Kommentarer

Postat av: Rasmus hagberg

Publicerad 2013-09-29 15:17:50

Måst no säj att det är lit häftigt det du håller på med

Svar: jajemen! kul att höra av dej Rasmus :)
Malin

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

En glimt av livet genom mina grågröna ögon. Bor: Kvevlax Gör: Nordiskt friluftsliv Gillar: scouta, sommar, läsa, tänka på livet, baka, koka, människor, skratta, random saker, feelismusik, att bli inspirerad. Tänkvärt: det bästa du kan göra med det bästa du har är att dela med dig.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela