"To live is the rarest thing in the world. Most people exist, that is all."

Algsoppa

Publicerad 2013-01-02 17:02:00 i

Ja, ni läste rätt. Till julklapp fick jag bland annat havsalger. Och idag kände jag mig inspirerad att göra soppa av dem. Jag måste erkänna att det inte blev den godaste soppa jag lagat men absolut godkänt för att vara en algsoppa. Men nästa gång tror jag att jag minskar på algmängden ;)
 
Detta är beluga linser. Tänkte de skulle passa bra i soppan de med.
 
Champinjoner, squasch, lök, batat, vitlök och ingefära.
 
Havsalgerna. Jag fick dem torkade och de måste alltså blötläggas innan man använder dem. Alger är rika på bland annat protein, kalcium, B-vitamin och magnesium.
 
 Jag kokade ihop allt plus lite passerade tomater, sojasås och buljongtärning.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

En glimt av livet genom mina grågröna ögon. Bor: Kvevlax Gör: Nordiskt friluftsliv Gillar: scouta, sommar, läsa, tänka på livet, baka, koka, människor, skratta, random saker, feelismusik, att bli inspirerad. Tänkvärt: det bästa du kan göra med det bästa du har är att dela med dig.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela