"To live is the rarest thing in the world. Most people exist, that is all."

En dag

Publicerad 2013-03-07 17:37:28 i

Idag var dagen. Dagen då jag kanske hade min sista skoldag någonsin. Resten av våren är det praktik som gäller och de gånger jag ännu återvänder till skolan är på praktikseminarium och förhoppningsvis för att presentera mitt lärdomsprov. Det är förskräckligt och spännande på samma gång. Jag har gått i skola i 15 år i sträck och att plötsligt inte behöva göra det längre är en svindlande tanke. Det är såklart kul att få starta ett nytt kapitel i livet, men det känns ändå brutalt att lämna det föregående. Jag kommer sakna det. Men allting har väl sin tid och ännu är det några månader kvar innan jag sätter punkt för mitt studieliv. För den här gången. Ja, det var dagens funderingar det.
 
"In three words I can sum up everything I´ve learned about life: It goes on."
- Robert Frost

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

En glimt av livet genom mina grågröna ögon. Bor: Kvevlax Gör: Nordiskt friluftsliv Gillar: scouta, sommar, läsa, tänka på livet, baka, koka, människor, skratta, random saker, feelismusik, att bli inspirerad. Tänkvärt: det bästa du kan göra med det bästa du har är att dela med dig.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela