"To live is the rarest thing in the world. Most people exist, that is all."

Purjolöksknyten

Publicerad 2013-03-07 16:57:30 i

När jag känner mig stressad eller rastlös brukar jag vilja baka eller laga mat. Det funkar lite som en avslappningsövning. Idag gjorde jag dessa knyten till middag.
 
Jag skärde purjolök i 10 cm långa bitar och delade dem i halva. Därefter kokade jag "purlobladsarken" i en minut.
 
Jag kokade 1 dl röda linser i lite salt och med två lagerblad i ca. 10 minuter. Jag mosade linserna med 1 dl kikärter och tillsatte persilja, saft från en halv lime och malen ingefära.
 
Jag fördelade röran på purjolöksbladen och rullade ihop. Jag band fast smala band av purjolök så att knytena hölls ihop.
 
Jag satte alla knyten i en form och pensalde med lite olivolja blandat med soja. Gratinerade dem ca. 5 minuter på 225 grader.
 
Done!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

En glimt av livet genom mina grågröna ögon. Bor: Kvevlax Gör: Nordiskt friluftsliv Gillar: scouta, sommar, läsa, tänka på livet, baka, koka, människor, skratta, random saker, feelismusik, att bli inspirerad. Tänkvärt: det bästa du kan göra med det bästa du har är att dela med dig.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela