"To live is the rarest thing in the world. Most people exist, that is all."

Vegana

Publicerad 2013-03-15 15:37:57 i

Här kommer jag med ett litet tips. Eftersom jag befann mig i jeppistrakten idag så tänkte jag att jag sku pröva ett veganskt lunchställe jag fått nys om. Stället hette alltså Vegana och det finns i Adventkyrkan i Jakobstad. Maten är alltså vegansk och tillredd av ekologiska och närproducerade råvaror. Priset för luchen var 8,60 och i det ingick salladsbord, bröd, dryck, varmrätt, efterrätt och te. Alltså maten. Sååå bäst. Idag bestod varmrätten av potatis och purjolökssoppa med carobpudding som efterrätt (typ som chokladpudding).  Och jag kan ju meddela att om man tror att det endast hänger hardcore veganer där så är det långt från sanningen. Mest var det väl medelålders som var på lunchpaus från jobbet. Så hit far jag absolut nästa gång jag råkar vara i Jeppis runt lunch. http://www.vegana.fi/ och jaa, hemsidan deras är nog inte den mest tilltalande kanske.
 
Trevlig helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

En glimt av livet genom mina grågröna ögon. Bor: Kvevlax Gör: Nordiskt friluftsliv Gillar: scouta, sommar, läsa, tänka på livet, baka, koka, människor, skratta, random saker, feelismusik, att bli inspirerad. Tänkvärt: det bästa du kan göra med det bästa du har är att dela med dig.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela