"To live is the rarest thing in the world. Most people exist, that is all."

Nässlor

Publicerad 2013-05-27 11:54:45 i

I år gör jag ett nytt försök. Förra året kämpade jag så tappert och samlade ihop en del brännässlor men så glömde jag bort dem i en plastkasse på balkongen. Eller jag glömde bort dem någon dag och sedan var det lite för sent att göra något åt dem och inte kom jag mig iväg och plocka nya heller. Men i år har jag redan plockat och placerat ut dem för att torka. För den som inte visste så är brännässlor en oerhört bra växt. Järnrik och blodrenande är bara förnamnet. De torkade nässlorna planerar jag bland annat att använda i bröd och som te.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

En glimt av livet genom mina grågröna ögon. Bor: Kvevlax Gör: Nordiskt friluftsliv Gillar: scouta, sommar, läsa, tänka på livet, baka, koka, människor, skratta, random saker, feelismusik, att bli inspirerad. Tänkvärt: det bästa du kan göra med det bästa du har är att dela med dig.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela