"To live is the rarest thing in the world. Most people exist, that is all."

Fjällen

Publicerad 2013-09-29 21:26:06 i

För ett dygn sedan anlände vi till Kronoby igen efter att spenderat två veckor i Tärnaby/Hemavan trakten. Fantastiskt lärorikt, vackert, svettigt och ganska kallt. Vi har sprungit uppför berg, krypit i grottor, vadat över bäckar, spanat på renar, plockat kantareller, suttit kring elden och mycket mer. Återigen känner jag mig väldigt tacksam att jag får göra det här. Vädret var väldigt varierande med regn, sol och snö.
Elden blev vår bästa vän under de kalla kvällarna.

Vi var ett gäng på fem som bestämde oss för att bestiga en 1400 m topp. Helt makalös utsikt och väldigt tungt. Vanligtvis gör man denna tur upp och ner på ca 7 -9 timmar. Vi gjorde den på 4 timmar. Dock lyckades vi inte slå rekordet som ligger på 58 minuter. Hur man lyckas med det fattar jag inte. Ännu.
Top Gun Malin.
 
Ja innan vi drog till fjällen så var vi ute på en veckas paddlingstur i Larsmo/Kokkola skärgård. Vi hade otroligt fint väder. Hade inte med mig någon kamera då eftersom jag tänkte att jag säkert tappar den i vattnet. Men jag snor en bild (Antti L) från då vi övade teknik några dagar innan vi drog ut i skärgården. Här tränar jag på att ta mig upp när kajaken vält upp och ner, vilket var sjukt svårt.
Vi fick nästan sommarväder och vi var nog alla lite brunbrända efter turen. (Foto: Erik B)
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

En glimt av livet genom mina grågröna ögon. Bor: Kvevlax Gör: Nordiskt friluftsliv Gillar: scouta, sommar, läsa, tänka på livet, baka, koka, människor, skratta, random saker, feelismusik, att bli inspirerad. Tänkvärt: det bästa du kan göra med det bästa du har är att dela med dig.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela